مسعود کیمیایی

از نانشنامه، دانشنامهٔ عامیان
پرش به: ناوبری، جستجو

مسعودکیمیایی مشهورترین عضو شناخته شده سازمان اطلاعات امریکا در ایران است. این فرد که ابتدا با شغل کله پز در تهران فعال بود برای مخفی ماندن از چشم نیروهای امنیتی ایران شغل خود را به مانتو فروشی تغییر داد. در مانتو فروشی با رابط خود میترا حجار ارتباط برقرار کرد. بعد از مدت کوتاهی شروع به کشیدن آب حوض کرد و از آن زمان به بعد به عنوان عامل توزیع مواد مخدر فعال است. با توجه به بودجه هنگفتی که سازمان سیا برای نابودی سینمای ایران در اختیار وی گذاشت، بلافاصله تمامی دست‌اندرکاران سینما را به اعتیاد گرایاند. برای اثبات این قضیه کافی است به چهره فریما فرجامی قبل و بعد از آشنایی با مسعود کیمیایی نگاه کنید. مسعود بعد از نابودی تعداد زیادی از دست‌اندرکاران سینمای ایران به این نتیجه رسید که بهترین کار نابودی محتوای سینماست. پس دست به کار شد و در عین توزیع مواد به ساخت فیلم روی آورد. آمارهای رسمی نشان می‌دهد بعد از ساخت هر فیلم توسط وی میانگین محتوایی سینمای ایران حداقل ۳ درصد افت دارد. از مضامین سینمای او می‌توان با عنوان پورنوگرافی ریش‌دار یاد کرد. هم‌چنین نابودی مفهوم دوست، ارتباط و عشق هدف اصلی وی بوده‌اند.

از وی دو کتاب منتشر شده است: اول مجموعه گل‌واژه‌ها و دوم مجموعه چرندیات در عکاسی.